きもの女王ブログ

G7新潟農業大臣会合

きもの女王ブログ
2016/4/28

G7新潟農業大臣会合

 

**English Below**

十日町きもの女王2016 3人集合です!


森山裕農林水産大臣と。


泉田裕彦知事と。

 

皆様こんにちは。十日町きもの女王2016南雲咲穂です。

先日4月23日に新潟市の朱鷺メッセで行われました、G7新潟農業大臣会合にて私達きもの女王がレセプションのお手伝いをさせていただきました。

初めてこのお話を伺った際には信じられない気持ちでいっぱいでしたが、このような国際的かつ歴史的な場に参加させていただけましたこと、心から感謝しております。

当日、会場の朱鷺メッセでは大きなホールが美しく飾り付けられ、伝統的かつ斬新な日本の美しさを肌で感じることができ、改めて日本人であることを誇らしく思いました。また、新潟のお米やお酒を始め、あらゆる方面から日本の食や農業に触れることができ、短い時間ではございましたが大変充実した時間となりました。

世界中の多種多様な文化に触れる面白さを改めて感じ、大変刺激的な一日でございました。この経験を大切に、より一層世界にも目を向け自分自身を磨いていこうと思いました。

改めまして、このような素晴らしい機会をくださった皆様に心より感謝申し上げます。

さて、いよいよ来週はきもの祭りです!きもの女王3人、気合を入れて皆様のお越しをお待ちしております。

十日町きもの女王2016 南雲咲穂

【English】

G7 and Niigata Agriculture Ministers’ Meeting!!

We had a great opportunity to attend the reception of G7 and Niigata Agriculture Ministers’ Meeting.

At the reception we stood by the door in receiving line and talked with some honour guests for a short time. It was really awesome day! We could see a lot of honour guests from each country. It was a memorable and an unforgettable event in my life.

I felt that it’s really interesting to communicate with people from all over the world. It makes my life better and more interesting.

And I realized that I have to keep brushing up my English more and more haha:)

Thank you for reading and see you soon! Cheers;)

Tokamachi kimono queen2016 Sakiho Nagumo